
חוכמת ההמונים
אנחנו חיים בקהילות, בקבוצות משפחתיות וחברתיות ולכן כאשר עוסקים במסחר, בשיווק ובהעברת מסרים חשוב להקשיב לדעת ההמונים.
עקרון חוכמת ההמונים גורס שחוכמתו של ההמון גדולה, בתנאים מסוימים, מחוכמתו של המומחה היחיד. על פי רעיון זה, שקלול התשובות שתפיק קבוצה גדולה של אנשים, שאינם מתואמים ביניהם, יהיה כמעט תמיד מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה עצמאי (ויקיפדיה)
וכך אני נוהג בעיסוק שלי. אני נוהג להתייעץ עם אנשים רבים ומקשיב לדבריהם ולדעותיהם במהלך הפעילות העסקית שלי. אני מציע גם לך להשתמש בתובנה הזו לגבי העסק שלך.
כמה דוגמאות בהם השתמשתי בחוכמת ההמונים בדרך להוצאת הספר ״הקוד האסטרטגי״:
- להקשיב ל-50 מנכ״לים במסע מפרך ולראיין אותם ולשמוע על פועלם, דעותיהם והמורשת שהם צברו מנסיונם.
- להעלות כל פרק בספר כמאמר בלינקדאין, לקבל חשיפה וללמוד מהתגובות של הקוראים.
- לאגוד בחוברת את כל המאמרים ולחלקה ל-28 אנשים שאת דעתם אני מעריך, אנשי עסקים, מנכ״לים, אנשים פעילים ובעלי דעה ולבקש מהם לעבור על התכנים. לאחר כחודש חזרתי אל כל אחד מהם בכדי לשמוע את דעתם. מתוך ה-28 עברו על הספר 13 אנשים שהעירו והאירו את עיני בנושאים חשובים לשיפור ותיקון.
- עריכת התוכן של הספר: נושא עריכת התוכן של הספר הוא חשוב מאוד ולכן נפגשתי אישית עם 14 עורכים שונים מקצוענים ומעולים ובחרתי בעורכת שאינה מהתחום העסקי, כדי שהטקסט בספר יקבל איזון של מומחית תוכן שאינה מומחית בעסקים. ביחד, במשך כחצי שנה, בפגישות שבועיות, אתגרנו כל משפט, פסקה ופרק כדי להביא את התוצאה הטובה בצורה נגישה וברורה עבור הקוראים.
- בחירת התמונה לכריכה של הספר: מאוד התלבטתי איזו אווירה ואיזה אופי לתת לכריכת הספר.
לשם כך התייעצתי עם המומחה בישראל לעיצוב חזותי של תמונות, יוני דרור, וביחד, בשיחות עומק הוא הוביל אותי ויצר את השילוב הנהדר של חליפה עסקית מחויטת עם חרב טאי צ׳י.
לאחר יום צילומים ארוך בסטודיו נבחרו 4 תמונות (מתוך מאות), שאותן העלתי בפוסט בלינקדאין וביקשתי מהקוראים לבחור תמונה אחת מתוך הארבע. ההצלחה היתה מדהימה. מעל 55,000 גולשים צפו בפוסט, כ240 בחרו את התמונה שמצאה חן בעיניהם. התמונה שנבחרה באופן ברור ובפער ניכר לתמונות אחרות, היא זו שמופיעה על כריכת הספר.

6. כותרת המשנה של הספר:
גם כאן התלבטתי בין מספר אפשרויות והחלטתי להשתמש שוב בחוכמת ההמונים.
העלתי פוסט בלינקדאין וביקשתי את הגולשים להציע כותרת משנה לספר ״הקוד האסטרטגי״. קיבלתי עשרות הצעות לכותרות משנה. ראיתי שיש מילים שחזרו על עצמן בחלק ניכר מההצעות והחלטתי לשלב אותן בכותרת המשנה לספר.
התוצאה: הקוד האסטרטגי – המפתח לצמיחה עסקית בעידן החדש
לסיכום, הדעה המצטברת של רבים היא דעה שראוי להקשיב לה, ובהרבה מקרים היא הדעה הנכונה.
לכן אני ממליץ לכל בעל/ת עסק להשתמש בכלי החינמי והזמין של חוכמת ההמונים ולהתייעץ בכל עת עם כל האנשים שסובבים את העסק: לקוחות, ספקים, מתחרים, לקוחות פוטנציאלים, יועצים, עמיתים ועוד…
*מעבר לדף רכישה מאובטח